تورلوکینگ

جستجوی تور - بهترین تورها با قیمت مناسب

تورلوکینگ

جستجوی تور - بهترین تورها با قیمت مناسب

تغییر جایگاه اجتماعی مهاجرین آمریکا

این بار می خواهیم در رابطه با جایگاه اجتماعی مهاجرین آمریکا و شرایط آنها صحبت کنیم. مسئله ی تغییر جایگاه اجتماعی افراد یکی از مشکلات مهاجرین آمریکاست. بیشتر افرادی که از کشورهای شرقی و غربی به آمریکا مهاجرت می کنند...

 

مسئله ی تغییر جایگاه اجتماعی افراد یکی از مشکلات مهاجرین آمریکاست. بیشتر افرادی که از کشورهای شرقی و غربی به آمریکا مهاجرت می کنند با مشکل بزرگی برخورد می کنن معمولا آمریکایی ها با نگاه از بالا به پایین به مهاجرین نگاه می کنند. حتی با گذراندن تمام مراحل قانونی برای اخذ شهروندی به نوعی در بین جامعه ی آمریکایی شهروند درجه دو محسوب می شوند. حتی رفتارهای بسیاری از آمریکاییان سفیدپوست با سیاه پوستان و لاتینوها که در این کشور به دنیا آمده اند و در آمریکا زندگی کرده اند می توان نمود این رفتار ها را مشاهده کرد.

به خصوص این موضوع در مورد مهاجرین تازه وارد به این کشور وضعیتی بسیار شدی تر است. گاهی این افراد برای گذراندن زندگی عادی و زنده ماندن مجبورند کارهایی انجام دهند که در شأن آنها در کشور خودشان هم نیست و به نوعی برای آنها تحقیر بر انگیز است. افرادی بوده اند که در کشور خود به عنوان پزشک، مهندس یا مدیر عالی  صاحب کسب و کار و جایگاه خوب اجتماعی بوده اند ولی با رفتن به آمریکا مجبورند به کارهایی نظیر رانندگی تاکسی، کار در سوپرمارکتها و ... روی آورند.

 

مسئله ی دیگری که برای مهاجرین از لحاظ جایگاهی سخت به نظر می رسد تحرک اجتماعی و سطح  طبقاتی است که برای مهاجران آمریکایی بسیار سخت تر از سایر آمریکایی هاست. ماهیت آمریکا به صورت سرمایه داری است. این موضوع در بسیاری از مواقع برای شهروندان عادی خود آمریکا هم نظامی بسیار سخت و غیرقابل پیشرفت محسوب می شد و این مسئله برای مهاجرین وضعیتی وخیم تر به نظر می رسد.

تعداد زیادی از مهاجرین در این کشور نمی توانند به منابع واقعی قدرت و ثروت اجتماعی دست پیدا کنند  و تنها دلیلش مهاجر بودن آنها است. بر اساس تفکر آمریکایی مدیریت باید توسط آمریکاییان صورت گیرد و سایر بخش های تکنیکی در دست سایرین.

 

شاد و سربلند باشید.

منبع :وقت سفارت آمریکا

تیم وقت سفارت ایران - آنکارا

پیکاپ پاسپورت آمریکا - پیکاپ ویزا

ویزای آمریکا در دبی

پیکاپ ویزا - پیکاپ پاسپورت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.