تورلوکینگ

جستجوی تور - بهترین تورها با قیمت مناسب

تورلوکینگ

جستجوی تور - بهترین تورها با قیمت مناسب

بازار کار در آمریکا

در این مطلب می خواهیم به اوضاع بازار کار در آمریکا و مسایل مربوط به آن بپردازیم. در حال حاضر شرایط کار با دهه ی 90 میلادی تفاوت های بسیاری کرده است. بیش از 16 میلیون آمریکایی در آمریکا بیکارند…

 

در حال حاضر شرایط کار با دهه ی 90 میلادی تفاوت های بسیاری کرده است. بیش از 16 میلیون آمریکایی در آمریکا بیکارند. یعنی 8.5% آمریکایی ها در بی کاری بسر می برند و این رقم در آینده ی نچندان دور به بیش از 10% خواهد رسید. شاید دلیل اصلی این مسئله کشور چین باشد. چیزهایی که تا 10 سال پیش در آمریکا ساخته می شد، امروزه در چین ساخته می شود.

شاید قیمت تمام شده ی یک جنس تولید شده در آمریکا حدود 20 دلار شود، در حالی که چین همان جنس را با 2-3 دلار تمام می کند. شاید این موضوع در نگاه اول بهتر باشد و خوب به نظر بیاید و اینکه همه چیز را بدهیم چین درست کند بهتر باشد! اما با جابجایی صنایع از آمریکا به چین، درصد بیکاری را در آمریکا بالا برده ایم. که در حال حاضر این اتفاق برای آمریکا افتاده است.

با گذشتن از این موضوع،‌ بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل به آمریکا سفر میکنند و می خواهند بعد از پایان تحصیلات وارد بازار کار این کشور شوند.

بازار کار دو حالت برای یک دکتر میتواند داشته باشد:

1- تدریس و هیأت علمی شدن در دانشگاه

2- کار در صنعت

 

 

باید در نظر گرفت که هیأت علمی شدن در آمریکا نیاز به یک رزومه ی بسیار قوی تحصیلی دارد که کار بسیار سختی است و تلاش بسیاری می خواهد.

پیدا کردن کار با شرایط اقتصادی، بسته به رشته ی تحصیلی شما دارد و می تواند تغییر پیدا می‌کند و برای تمامی رشته‌ها یکسان نیست. در عین حال احتمال این که کسی نتواند با مدرک دکترای خود در رشته‌های فنی در امریکا کار پیدا کند واقعا کم است، مگر این که فرد از سواد خوبی بر خور دار نباشد و در مصاحبه‌های کاری خود ضعیف عمل کرده باشد.

 

در آمریکا تعداد موقعیت‌های شغلی با مدارک پایین‌تر زیاد است، اما در عین حال تعداد متقاضیانی که مدارک پایین‌تری هم دارند زیاد هستند و البته با حقوق‌های پایین‌تری. در نتیجه به طور کلی این مساله توصیه نمی‌شود و الزاما شانس شما رو برای پیدا کردن کار بالا نخواهد برد.

 

 

به طور نرمال اغلب فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خوب به ویژه اشخاص با مدرک دکترا شانس بیشتری برای یافتن کار دارند. برای یافتن کار معمولا باید رزومه‌ ی خود را برای شرکت‌های مورد نظر ارسال کنید تا آن شرکت‌ بر اساس معیارهای مورد نظر خود  و کارهایی که شما می توانید شما انجام دهید، ممکن است با شما مصاحبه کنند. در این مواقع گرفتن مصاحبه امری مهم است و اگر برای مصاحبه انتخاب نشوید امکان گرفتن آن شغل از بین خواهد رفت.

 

 

شرایط کار برای دانشجویان خارجی که ویزای F-1 دارند کاملا متفاوت است و آنها  فقط ۹۰ روز فرصت دارند که بعد از فارغ‌التحصیلی کار پیدا کنند. این اشخاص اگر در این مدت موفق به پیدا کردن کار نشوند می بایست امریکا رو ترک کنند. به همین علت اکثر دانشجویان در سال آخر تحصیل و قبل از فارغ‌التحصیل شدن به دنبال کار می‌گردند تا در زمانی که فارغ التحصیل می شوند مشغول به کار باشند تا به مشکل ویزا برنخورند.

البته این موضوع خیلی  کم پیش می آید که فردی به علت پیدا نکردن کار مجبور به ترک امریکا بشود. 

 

شاد و سربلند باشید.

منبع : وقت سفارت آمریکا

تیم وقت سفارت ایران - آنکارا

پیکاپ پاسپورت آمریکا - پیکاپ ویزا

ویزای آمریکا در دبی

پیکاپ ویزا - پیکاپ پاسپورت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.