تورلوکینگ

جستجوی تور - بهترین تورها با قیمت مناسب

تورلوکینگ

جستجوی تور - بهترین تورها با قیمت مناسب

مکانهای تفریحی آنکارا

منطقه اینجک آنکارا Enjek in Ankara

منطقه ای سر سبز با درختان سر به فلک کشیده مکانی مناسب برای گذراندن یک روز تعطیلی را فراهم آورده است. این منطقه در  ۱۵ کیلومتری جنوب غرب آنکارا قرار دارد.

 

 

کوه اِلما داغ آنکارا Elma Daq Mountains Ankara

این منطقه در ۲۳ کیلومتری شرق آنکارا ست و به دلیل بارش زیاد برف در این منطقه، با اولین بارش برف برروی کوه نوید شروع فصل اسکی و ورزشهای زمستانی ترکیه می دهد. ارتفاع این کوه ۱۸۵۵ متر و از شهر آنکارا براحتی قابل رویت است.

 

 

چشمه های گرم آب معدنی آنکارا

همانند آب گرم سرعین اربیل، دراطرف شهر آنکارا نیز شش چشمه گرم آب معدنی وجود دارند، آیاش در 57 کیلومتری آنکارا، کیزیلجا حامام کاپلیجا در ۸۰ کیلومتری، هایمانا کاپلیجا در ۷۲ کیلومتری، دوتلو کاپلیجا در 85 کیلومتری، ملیک شاه در چوبوک 30  کیلومتری و مالیکوی در پولاتلی در فاصله 80 کیلومتری آنکارا هستند.

 

پارک جنگلی آتاتورک آنکاراAnkara Ataturk Forest Park

پارک جنگلی آتاتورک، در مجاورت باغ وحش آنکارا قرا دارد و به دلیل نزدیکی به شهر یکی از مراکز تفریحی اصلی آنکارا تلقی می‌شود. در این مکان محل هایی برای پیک نیک، درست کردن آتش، چای، ... گنجانده شده و بعلاوه  چایخانه و فروشگاه نیز دایر میباشد. با قطار شهری و اتوبوس براحتی به این مکان دلنشین می توان دسترسی داشت.

 

 

دریاچه گولباشی در آنکارا ترکیه Lake Golbasi Ankara

این دریاچه زیبا در 25 کیلومتری آنکاراست و مکانی بسیار دل انگیز و آرام بخش برای قایق سواری،  ماهی گیری و نیز مجهز به محل ویژه برای روشن کردن آتش است. اتوبوس و دولومش برای این محل دایر می باشد.

http://www.ankara.bel.tr/galeriler/parklar/mogan-park

 

ماوی گول Mavi Göl 

این مرداب نیز در حومه آنکارا قرار دارد و همانند دریاچه گولباشی امکان قایق سواری،  ماهی گیری بوده و نیز مجهز به محل ویژه برای روشن کردن آتش است.

http://www.ankara.bel.tr/galeriler/parklar/mav

 

 

برج آتاکوله

این برج مخابراتی در منطقه چانکایا نزدیک کاخ ریاست جمهوری واقع شده است. ارتفاع آن 125متر بوده و در انتهای برج رستوران چرخانی نیز وجود دارد که در آن می توان از چشم انداز با شکوه بر فراز تمام شهر لذت برد.

 

شاد و سربلند باشید.

منبع : وقت سفارت

تیم وقت سفارت ایران - آنکارا

پیکاپ پاسپورت آمریکا - پیکاپ ویزا

ویزای آمریکا در دبی

پیکاپ ویزا - پیکاپ پاسپورت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.