تورلوکینگ

جستجوی تور - بهترین تورها با قیمت مناسب

تورلوکینگ

جستجوی تور - بهترین تورها با قیمت مناسب

هزینه های اصلی زندگی در کانادا

خورد و خوراک: 

زندگی کردن در شهرهای گوناگون کانادا تاثیر چندانی در این هزینه ها ندارد زیرا فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای مواد غذایی در سراسر کانادا اجناس خود را تقریبا به یک قیمت یکسان به فروش می رسانند. هزینۀ خورد و خوراک ماهانه برای یک خانوادۀ سه تا چهار نفری بین ۴۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در ماه تخمین زده شده است.

مهمترین دلیل  اختلاف در قیمت را می توان مغازه هایی که از آن خرید می شود دانست و نیز عادات غذایی و نحوه خرید کردن. اما با خرید کردن از حراجی هایی که به صورت هفتگی می باشد می تواند بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از هزینه های خورد و خوراک بکاهید. ضمن آنکه خرید از مغازه هایی که اجناس خود را با قیمت کمتری به فروش می رسانند نیز در صرفه جویی در هزینه تاثیر به سزایی دارد.

 

هزینۀ مسکن:

از لحاظ قیمت و اجاره ی ملک در کانادا، در شهرهای بزرگی مثل تورنتو، ونکوور یا ادمونتون تفاوت زیادی با هم وجود ندارد. البته هر چند که ونکوور پس از نیویورک، دومین شهر گران آمریکای شمالی است.

با توجه به منطقه و موقعیت محله، نزدیک بودن به مدارس خوب و مراکز خرید، دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی و راهها و شریانهای اصلی، امنیت، بافت منطقه و نیز امکانات و اندازه هر ساختمان اجاره ها در هر شهری قیمت مسکن متفاوت است. شما می توانید با جستجو در سایت های مرتبط با اجارۀ مسکن اطلاعات بسیار بیشتر و کامل تری در این زمینه پیدا کنید.

 

پوشاک و لوازم منزل:

معمولا در سال اول ورود به کانادا برای یک تازه مهاجر نیاز به خرید لباس خیلی نمی باشد و معمولا مهاجرین  لباس هایی به همراه خود می آورند که برای استفاده در یکی دو سال اول کافی است، مگر اینکه در شهرهای سردسیر، که تقریبا شامل تمام کانادا می شود، ساکن شوید و لباس گرم کافی همراه نداشته باشی البته به غیر از ونکوور.

در مورد هزینه های پوشاک برای یک خانواده سه یا چهار نفری شاید نتوان مقدار مشخصی را تعیین کرد، زیرا سلیقه در خرید بین هر شخص کاملا متفاوت است. معمولا برای کسانی که به دنبال مارک و برند و خرید پوشاک مد روز هستند شاید یک بودجۀ ماهانه ۱۰۰۰ دلاری هم کافی نباشد. از سوی دیگر خرید از حراجی های پایان فصل حتی از همان مغازه های صاحب نام و برند، می تواند تا مرز ۷۰ یا ۸۰ درصد از هزینه پوشاک خانوار را بکاهد. با توجه به این موارد توجه به محل و زمان خرید می توان با بودجه ای بین ماهانه ۵۰ دلار تا 1000 دلار را در نظر گرفت.

در مورد خرید لوازم منزل هم می توان با خرید از محل ها و در زمان های مناسب صرفه جویی قابل ملاحظه ای کرد. به خصوص برای تازه مهاجرین که اگر وسایل منزل خود را از ایران نیاورده باشند، باید رقم قابل توجهی از پس انداز و اندوختۀ خود را صرف خرید مبلمان، تخت و کمد، اتومبیل و سایر اقلام مشابه نمایند.

البته خانه های کانادا این مزیت را دارند که چه هنگام خرید و چه هنگام  اجاره، لوازم اصلی آشپزخانه شامل اجاق (گازی یا برقی)، یخچال، لباسشویی، خشک کن، ظرفشویی و یخچال-فریزر از اجزای جدا ناشدنی ملک هستند. هنگام اسباب کشی تقریبا به هیچ وجه جا به جایی این لوازم خانگی سنگین انجام نمی شود و نیازی به خرید آنها و صرف یک هزینه ی هنگفت نیست.

 

انرژی و حمل و نقل:

اگر در سال اول زندگی خود در کانادا توان مالی یا نیازی به خرید اتومبیل شخصی ندارید، می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید تا مقدار بسیاری در هزینه های زندگی صرفه جویی شود. البته ممکن است استفاده از حمل و نقل عمومی زمان سفر شما را تا حدودی افزایش دهد. از سوی دیگر اگر محل کار شما در مناطقی مانند هسته مرکزی شهر باشد، به دلیل هزینه بالای پارکینگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برایتان به صرفه تر باشد.

مقدار هزینه برق و گاز در مناطق مختلف کانادا با هم متفاوت است. به طور متوسط افرادی که در شهر ونکوور در یک خانه ویلایی زندگی میکنند ماهانه حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار هزینه برق و گاز بپردازد. با توجه به سن، متراژ، کیفیت عایق بندی و جهت قرارگیری ساختمان از نظر آفتاب گیری و نیز الگوی مصرف خانواده، رقم فوق می تواند تغییر کند البته باید در نظر داشت که این هزینه در ماه های پاییز و زمستان بالاتر و در تابستان بسیار کمتر است.

شاید شما به ماشین نیاز داشته باشید و قصد خرید یک اتومبیل شخصی را دارید، برای بیمه ی ماشین باید ماهانه مبلغی حدود ۲۰۰ دلار در نظر بگیرید که البته نرخ بیمه بر اساس محل زندگی، نوع، مدل و سن اتومبیل و سایر عوامل دیگر، تغییر خواهد کرد. بنزین بزرگترین هزینه ی اتومبیل به غیر از بیمه ی آن است. قیمت بنزین در ونکوور دائم در حال نوسان است.

 

شاد و سربلند باشید.

منبع : پیکاپ ویزا

تیم وقت سفارت ایران - آنکارا

پیکاپ پاسپورت آمریکا - پیکاپ ویزا

ویزای آمریکا در دبی

پیکاپ ویزا - پیکاپ پاسپورت

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.