تورلوکینگ

جستجوی تور - بهترین تورها با قیمت مناسب

تورلوکینگ

جستجوی تور - بهترین تورها با قیمت مناسب

مساجد تاریخی آنکارا

اکثر این مساجد در منطقه اولوس هستند که از مساجد تاریخی این شهر می توان، مسجد حاجی بایرام ، مسجد اصلان حانه ، مسجد اهی الوان، مسجد علا الدین، مسجد ینی جناب احمد و مسجد کجا تپه را نام برد. بزرگترین مسجد ترکیه مسجد کجا تپه که در نزدیکی کیزیل آی (میدان اصلی و مرکزی) قرار دارد است و از هر نقطه شهر آنکارا قابل دید میباشد. معماری عالی و تزئین های بی نظیر آن چشم هر بیننده های را به خود خیره می کند.

 

مسجد حاجی بایرام

در محله اولوس و در مجاورت معبدآگوستوس مسجدی با معماری متفاوت و بنایی استوار قرار دارد که تاریخ ساخت آن به سال 1427 می باشد. ولی در قرن 16 توسط معمار سینان (معمار مطرح ترکیه) و سپس در سال 1714 توسط یکی از نوه های حاجی بایرام بازسازی شده است به این دلیل بیشتر آثار مساجد قرن 17 مشهود است. قابل ذکر است که حاجی بایرام صوفی نامدار زمان خود بوده وبه عنوان بنیان گذار فرقه بایرامی یاد میشود. آرامگاه این بزرگوار در حریم این مسجد می باشد.

  

مسجد اصلان حانه  Aslanhane

این مسجد قدیمی نیز در نزدیکی قلعه قرار دارد و تاریخ ساخت آن به قرن 13 دوره سلجوقی برمی گردد. در محراب این مسجد  از کاشیهای سلجوقی استفاده شده و یک ستون بندی دوگانه غیر معمول از ستونهای چوبی است. علاوه بر آن آرامگاه آهی شراف الدین نیز در این مکان مقدس جای گرفته است. این مسجد از قدیمی ترین  یادگارهای بجا مانده در اطراف ارگ است.

 

مسجد  اهی الوان Ahi Elvan  

از مساجد قدیمی آنکارا است که در دامنه کوه قلعه آنکارا قرار دارد. تاریخ ساخت آن به قرن 14 و اوایل قرن 15 می رسد. در واقع این مسجد ویژگیهای مساجد دوره سلجوقیان را دارد و ستون های آن متعلق به دوره رومی ها و بیزانس می باشد این 12 ستون چوبی بصورت نامنظم بر زیر یک سقف چوبی کار گذاشته شده است.  

 

 

منبع : وقت سفارت

شادوسربلند باشید 

تیم وقت سفارت

لینک های مرتبط:

پیکاپ ویزا - پیکاپ پاسپورت

ویزای کانادا در آنکارا - ویزای آمریکا در دبی

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.